fredag 18 mars 2011

Så er der tanket op.

I dag fik vi vand i hanerne. Vi har de sidste dage haft lavtryk i vandrørerne og i dag forsvandt det så helt. Heldigvis kom Corinna her til formiddag og skruede på noget i hovedhuset, så det igen kom tilbage. Dejligt. Jo, vi er glade for Corinna. Hun kom også med nyplukkede citroner og en siciliansk citrusfrugt, som ser ud som en stor aflang citron. (Min research siger det er "Il cedro" - og cedrat på dansk. Skal nok få bekræftet det imorgen). Inden i er der lidt sødere citron-frugtkød og rigtig meget af det bløde hvide lige under skralden. Det skulle eftersigende være rigtig godt for fordøjelsen og smager ovenikøbet rigtig godt og milt af citrus. Tak søde Corinna. 

Her smager Elliot også på den gode frugt: 

Vi gjorde endnu et forsøg på at shoppe i dag. Denne gang gik turen til Modica - uden hund. Men det som vi havde satset på som storcenter, var mere et piccolo-center. 5-6 kedelige butikker, så der blev det bare til en slice aubergine- (melanzane-) pizza.Vi var også inde i den tøjbutik, som lå ved siden af (som Corinna varmt havde anbefalet), men da dyremønster og teen-mode ikke liiige var det jeg trængte til, blev det ikke til noget. Jeg blev derimod meget entusiastisk, da jeg så, at der lå en babybutik på øverste etage - men heller ingen køb her. Den eneste Elliot-egnede solhat, der var med nakke-beskyttelse, var med Minnie Mouse - og til Michaels store lettelse - alt for stor. - Hvis ikke, havde jeg købt den. Vi nøjes indtil videre med den, vi har med.  

Til gengæld fik vi storhandlet i noget så italiensk autentisk som: Lidl. Ganz gut! Og selvfølgelig spurgte en mand: "Tedesco?" "Tysker?" - "no!! svedese e danese."

Hjemme igen fik vi løbet en runde og forbrændt modsvarende 5 æbler, men da det var virkelig kedelige æbler, vi i dag havde købt, blev det til weissbier og chips i stedet. Og så fik jeg også trænet lidt med mine håndvægte - noget Elliot synes er sjovt at se på..(jeg ser heller ikke for klog ud) Her er det dog hans yndlingsbog, der får alt opmærksomhed.  
 

I dag er M ikke faldet i søvn på sofaen, men Smilla ligger under og snorker.  Og efter forespørgsel fra Smillas største fan - Michaels far, Anders, har vi lovet at lægge nogle billeder op af vores søde tjej.

                        

Hård at være på stranden og bade
En træt hund - eller er  det en vagthund med et øje på kattene?  

 Og jo, nu sover MIchael også sødt her ved min side.Nat nat



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar