söndag 13 mars 2011

La pioggia - Regn er dagens italienske ord

I dag har det regnet det meste af dagen. Kedeligt, men også ret hyggeligt, når man kan sidde inde og tænde stearinlys og spille kort og spise chokoladekiks og drikke drinks (ikke samtidigt). Vi har besluttet at holde løbepause i dag og nøjes med en gang styrketræning indendøre. Løbetøjet som hang ude og luftede i nat er nemlig meget gennemblødt - og så er det jo en udemærket grund til afslapning, nåhr nej, jeg mener styrketræning... det må vi tage lidt senere. 






Her træner Elliot i hans babygym (godt svenskord - ‘gym’ er fitnesscenter - på dansk lyder ‘legetæppe‘ ikke så træningsagtigt) 



Dagens promenade
Vi har været lidt ude i dag. Michael med følge var først ude i morges, mens jeg fik bonus-søvn. De fik indhandlet det bestilte morgenbrød, som dog lige skulle bages færdigt, så det var lunt og godt til, vi skulle nyde det;)  Og så var vi ude en tur efter regnen havde aftaget i styrke og se på oversvømmelser og enorme bølger på havet. Alt lugter så godt, når har regnet - og her er det hele lidt tropisk oven i. 


Her er Elliot og Michael ude og mærke på de våde blade. 








Il cioccolato caldo
Der plejer jo at være marked her i Marina om søndagen, men i dag var der kun en enkel sælger. En gelato-vogn med sans for forretning. I dag solgte han udover standard sortimentet - espresso og is - også varm chokolade. Og det skulle vi selvfølgelig have sammen med en italiensk brioche (noget hvidt brød, der ikke ved om det er kage eller bolle - og ikke er at anbefale, men nu testet). Og selvom varm chokolade måske var, hvad vi bokstaveligt bestilte, var det ikke helt, hvad vi forventede. Men det VAR virkelig en kop varm, smeltet mørkchokolade, der blev serveret - med en ske til. Værsegod og spis! Godt. Ihvertfald i starten - efter et kvart glas, havde jeg fået nok, og efter et halvt glas fik jeg kvalme - og stoppede. Vi nød det i læ for vinden på en endnu ikke-åbnet bar ved det brusende hav. Meget fint. Jeg er dog stadig ikke helt spiff til at huske kameraet endnu. Jeg må blive bedre nu, hvor jeg er begyndt at dokumentere vores liv. Tog dog et enkelt billede af chokolade-leftovers i regnvejr:




Det er rigtig hyggeligt at dele vores oplevelser med jer - og dejligt at høre fra jer, at I følger lidt med. Så er I også lidt med på eventyr hernede. Det gør også, at vi har en lille rejse-dagbog, så dagene ikke flyder helt sammen og bliver glemt i massen.


Jeg regner desuden med at eksaminere jer i de italienske gloser, når vi kommer hjem;-) Nu må jeg hellere læse lidt i italienskbøgerne, så jeg også kan lære mig lidt mere.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar